måndag, september 07, 2009

Dränkt studiemotivation

Är nedslagen efter dagens uppsatshandledning. Inte för att vi blev direkt sågade, men för att vår handledare hade en väldigt annorlunda vision för vår uppsats än vad vi hade. För att göra en lång historia kort så kändes det lite för mig som att han föredrog kvantitet över kvalitet i resultat och analys. Inte så att vi har ont om varken eller som det är utan bara att han ansåg att man lätt kunde utöka det med ett antal utfallsvariabler som vi inte hade för avsikt att använda oss av osv. Denna mängd i kombination med spontanuppgifter från föreläsare + obligatoriska seminarier och workshops + litteratur + intervju och analys-uppgifter så känner jag mig mest stressad för närvarande. Den studiemotivationen höll i sig länge.^^ Men men, examen i januari är målet. Så nu blir det till att bita ihop.

Har i alla fall haft en trevlig kväll med besök av Ida som hade med sig taco-grejer. Så det blev god mat och mycket tjöt. Nu ska jag packa ett par kartonger till så jag känner att jag har gjort någon nytta idag. Förutom att vara i skolan från 10-17, ringt elbolag och flyttat elavtal, sålt kurslitteratur osv.^^

Etiketter:

Bloggtoppen.se