onsdag, januari 28, 2009

Roadtrip till Tjörn

Ibland kan man bli glad även över besvikelser. Jag bestämde mig för att jag skulle ta mig i kragen och gå en bachatakurs den här terminen eftersom Fabi skulle hålla en med Catarina. Catarina är en grym instruktör, har haft henne i salsa, och jag såg verkligen fram emot detta. Dessutom har jag sett henne dansa bachata och hon är helt fantastisk. Men när jag väl kommer dit så var inte Catarina där. Istället ska Fabi hålla kursen med en av sina elever. Missförstå mig rätt, jag tycker Fabi är en grym instruktör, men jag hade verkligen sett fram emot Catarina. Så jag bestämde mig för att skippa den kursen och inte slösa bort pengar. Idag hade jag nytta av detta när jag och Tove begav oss till dansskor.se och jag köpte dessa fina:

Dessutom hade jag och Tove äventyr på vägen. Vi skulle hämta en sekreterare (inte personen, möbeln) hos hennes mormor och ställa den på deras land som också ligger på Tjörn. När vi lyfte upp den insåg vi att det inte skulle bli några problem, den vägde inte mycket alls. Men när vi försökte lyfta in den i bagageluckan tog det stopp. Bagageutrymmet var inte tillräckligt djupt. Aja, det är ju bara att fälla baksätet. Yeah right. Under inga omständigheter lyckades vi fälla det, trots att vi till och med kollade i instruktionsboken och följde den. Till slut kom en gubbe förbi och slet loss den med våld istället, varför använda finess liksom?^^ Vi tackade för hjälpen och begav oss. Kom fram till deras land, lastade ut och började vingla fram till stugan och ska fram till dörren. Men där låg det två kanoter på vintervila eller något. Låt oss bara säga att det blev bökigare än vi hade väntat oss. Kul hade vi dock, så jag klagar inte!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger MissPain said...

åh vad jag älskar att läsa din blogg! den är alltid så intressant^^ PUSS!

28/1/09 23:00  
Blogger MissPain said...

åh vad jag älskar att läsa din blogg! den är alltid så intressant^^ PUSS!

28/1/09 23:00  
Blogger D-C said...

Mycket shcnygga skor!

30/1/09 01:12  
Blogger Lilith said...

MissPain: Tack så mycket! Saknar dig.=)

David: I know :D

3/2/09 01:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se