tisdag, juli 08, 2008

Paj, löshår och gorgonzola-lax

Intensivt förra veckan. Jobbade hela veckan. Hämtade möbler. Gjorde iordning i lägenheten. Hann även med shopping av diverse interiör-prylar samt lite annat smått och gott. Kom hem på fredagen, vispade ihop en paj, slängde in den i ugnen varpå jag städade och sedan duschade och gjorde mig iordning. Sedan kom gästerna. Det blev en väldigt lyckad afton med mycket trevligt sällskap, mycket goda tilltugg samt en alldeles gratis Bruce Springsteen i bakgrunden. Balkongen funkade alldeles ypperligt som tillhåll så det blir nog favorit i repris vid senare tillfälle. Hoppas fortfarande på bilder från kära Davids håll eftersom min kamera tycks ha gått i pension.

Lördagen tillbringades på Andrea's födelsedagsfest ute i Kålltorp. Väldigt trevligt! I sitt nya läckra löshår fyllde hon 26 unga år.
Söndag till måndag var mamma här. Var trevligt att ha henne på besök, även om man ibland påminns om varför man inte bor kvar hemma längre.^^

Ikväll kommer Sofie hit. Hon ska laga gorgonzola-lax och så ska vi kika på So you think you can dance. Ska bli väldigt trevligt.

På söndag kommer Jennyfer hit och hälsar på och stannar i några dagar.
Och nu är det snart bara en vecka kvar tills vi beger oss mot Tyskland. Det ska bli helt fantastiskt och gissa hur mycket jag längtar med tanke på hur utsvulten jag är på resor numera.

Lite fler jobbpass så att jag kan försörja mig också så hade tillvaron varit fulländad. Nej, åter till tvättstugan!

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger D-C said...

Självklart ska du få bilderna, men de är för många för att maila så det blir på en skiva när vi ses.
Om du använder några, speciellt om de ser lite "arty", ut så skriv gärna att det är jag som fotat.

Tack för en fin kväll! Gosia är nu gift med Niclas. :)

8/7/08 22:41  
Anonymous Anonym said...

Saknar dig gumman :)

Kram/
Wanda

15/7/08 11:17  
Anonymous Anonym said...

Jag har ett tips, komprimera mappen så går det jättelätt att skicka! ;) Precis vid brunnsbotorg är det. En trea på 85 kvadrat. Det ska bli hur skönt som helst!

15/7/08 21:37  
Blogger Lilith said...

Tack David!=)

Johanna: Haha, säg inte det till mig, jag vet hur man komprimerar filer. Berätta det för David ;)

30/7/08 23:28  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se