lördag, oktober 06, 2007

Skäms inte folk?

Just det. Philip har ju flyttat in i sin andrahandslägenhet. När vi var där och kikade var det väl inte en renlig syn (eller doft) som mötte oss. Men eftersom det skulle flyttstädas var det ju ingen fara. Var hemma hos honom och hälsade på och hjälpte till att desinficera stället igår. Hjälp, säger jag bara. Även om man själv inte bryr sig, hur klarar man av att lämna en lägenhet i det skicket och förvänta sig att kommande hyresgäst inte ska bli fly förbannad? Det stank kattpiss i hela lägenheten eftersom vissa möbler tjänat som avträde. Komposten hade inte tömts och var full med något som luktade kattbajs. I kylen stod utgångna färskvaror. I duschen stod en stol ingrodd med någon brun sörja som krävde mycket skrubbande att få bort. Öppnade man skåpen under diskbänken kom det en svärm av bananflugor och man klöktes av lukten. I skafferiet fanns varor som gick ut 2004 där ytterligare bananflugor huserade. Vi städade tills svetten rann och våra kräkreflexer sedan länge passerats. Herren som bodde där tidigare är en jättetrevlig filur. Men hur någon kan överlämna ett ställe i det skicket övergår mitt förstånd. Philip har inte protesterat. Jag hade blivit alldeles rasande.

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jösses!
Var det så illa? =(
Jag har aldrig städat hos herrn ifråga, så jag har inte känt på den värsta smutsen.
/D

7/10/07 13:44  
Blogger Lilith said...

Jag tycker han är genomgo, men jag tycker att det är respektlöst att lämna lägenheten i ett sådant tillstånd.

7/10/07 18:04  
Anonymous Anonym said...

du får maila honom och klaga! :)
/D

7/10/07 23:50  
Blogger Lilith said...

Inte jag som bor där så...

9/10/07 22:52  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se