lördag, december 16, 2006

Årets första ätbara lussebulle

Kåraktivafest igår kväll. Riktigt trevligt! Är inte kåraktiv, men är med i sexmästeriet och vi var också inbjudna. Mötte dock en ur min klass som är med i kåren. Han tittade väldigt konfunderat på mig och frågade "...men...inte är väl du...med i kåren?". Han trodde minsann att jag var där och snyltade på julbordet som inte var ett julbord. Pasta, mängder med olika grönsaker, tzatsiki, ostar mm. Jättegott. Och till efterrätt fick jag så min efterlängtade lussebulle. Årets första ätbara lussebulle. Eller en halv i alla fall.
Diskussioner kring allt från otrohet till huruvida man kan äta något man tappat på golvet fyllde kvällen. Väldigt underhållande.
Jag kastade dock in handduken tidigt. Så när de andra gick vidare vid midnatt tog jag vagnen med Patrik och Sara. Var så trött så jag knappt visste vad jag hette. Kom hem. Bytte om och gjorde mig i ordning. Och var helt plötsligt ohyggligt pigg. Satt vid datorn till 3. Somnade vid 5. Följaktligen är jag minst lika trött idag.
Bloggtoppen.se