måndag, oktober 09, 2006

Himmelsk helg

Stod på fjärrbussterminalen och väntade. Bussen var självklart sen. Pratade med Sofie i telefon, trampade fram och tillbaka delvis av kylan, delvis av otålighet. Buss efter buss kom in men det var aldrig den jag hoppades det skulle vara. Till slut tittade jag inte lika noga på bussarna som kom utan försjönk i en diskussion med Sofie. Låter förstrött blicken glida över en av bussarna som kör in. Ser plötsligt ett välbekant leende och känner hur det fladdrar till i magtrakten.

Promenerade hem till mig och lämnade av grejer innan vi fortsatte till en pizzeria. Åt under mycket prat och skratt. Vi skyndade oss därifrån för jag trodde vi skulle hinna till kulturnattas invigning på Heden. Hinner kanske hundra meter innan vi inser vårt misstag. Vi glömde att betala! Vänder oss om för att se en i personalen komma springande. Så pinsamt! Betalade samtidigt som vi hävde ur oss ursäkter. Kommer aldrig våga gå tillbaka dit.

På kvällen tittade vi på film, The sin eater, innan vi gick ut i allrummet och var sociala. Herman är minsann rätt underhållande =)

Lördagen fylldes av studier. Och, håll i er, det var en av de trevligaste dagarna jag haft på länge. Först gick vi till universitetsbiblioteket och satt där och läste. Jag etik, M medicin. Åt lunch på Espresso house varpå vi promenerade till KTB och satte oss där för att läsa. Mycket plugg, många högstadieinspirerade lappsamtal, trevlig utsikt. Stannade tills de stängde.

Film även denna kväll. Denna gång Dark water. Den hade inte blivit bra sedan sist jag såg den. Begav oss sedan ut på jakt efter en pub att sitta och snacka över en öl på. Hittade dock Mariko och hennes franska pojkvän i en telefonkiosk. Så vi hakade på dem till Vasastan. Billig öl och trevligt sällskap. =)

Begav oss till Liseberg på söndagen. Deras sista dag för sommarsäsongen och allt. Köpte åkpass. Njöt av bergochdalbanorna. Vi stötte på mina kusiner samt den enes familj. Han försökte övertala mig att åka Höjdskräcken, men lyckades inte trots diverse utpressningsförsök. Är alldeles för feg för den. Har ju nyss övervunnit min skräck för bergochdalbanor, det får räcka för i år. Målet för nästa år är att våga åka Uppskjutet. Jag kickade M:s ass i airhockey. Vilket han i och för sig tog igen när vi körde rally och han vann med 3-1. Jag vann dock sista omgången :D Mitt i allt det roliga ringde telefonen. Mamma ringde för att berätta att farfar gått bort. M höll om och tog mig hem och var för bra för att vara sann.

Helgen gick alldeles för snabbt. Var snart tillbaka på fjärrbussterminalen, men den här gången utan fladder i magtrakten. Den känslan ersattes av en molande värk. How can something that feels so real be a dream? En barnslig röst inom mig envisas med att drömmar går i uppfyllelse. One day.

Etiketter:

Bloggtoppen.se