lördag, september 09, 2006

Nollningsdagen

Träffades fredags vid Linnéplatsen. Kom dit utan några problem. Har lärt mig att tar man spårvagnen är det i princip omöjligt att komma fel :D

Fick fina socionom-t-shirts (och ja, den är enorm). Gick i samlad tropp till Slottsskogen där the fun began. Vi fick dela upp oss i lag och det slutade med att socionomerna delade in sig efter klasserna. Så fick vi gå runt mellan olika stationer och tävla mot andra lag. Personalvetare, förvaltare och socionomer. Man fick 10 poäng för varje vunnen tävling och man kunde även få 10 poäng vid varje station för fjäsk. Vi var tydligen exceptionellt duktiga på fjäsket. Dessutom vann vi 3 av 5 tävlingar. Tävlingarna var hysteriskt roliga och vi skrattade i princip konstant. Men resultatet av hela spektaklet får vi inte veta förrän under sittningen. Så nu funderar jag på att gå på sittningen trots att den är under en av mina salsalektioner. Choices, choices.

När tävlingarna var över vankades korvgrillning. Fick i mig en korv vilket var det enda jag fick i mig utöver frukost den dagen. Följaktligen tog de få cider jag drack betydligt mer än vanligt. Men det blev en desto billigare kväll.

Detta följdes av promenad till terasspuben som vid första anblicken påminde väldigt mycket en fritidsgård från högstadietiden. Ett stort kalt rum med två soffor, några små bord, ett antal pallar (ikea som kategoriserar dem som det: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15564&catalogId=10103&storeId=2&productId=12223&langId=-11&categoryId=15658&chosenPartNumber=20033919) och en futtig bardisk som blev alldeles överfull med folk när vi kom. Men det visade sig att alkoholen var billig och musiken alldeles oemotståndlig så det slutade med att vi dansade från sju när vi kom tills de stängde. Hade galet roligt. Upptäckte att det fanns ett helt gäng glada partypinglor i klassen. Så det kan nog bli roliga år här framöver =)

Fick för oss att vi skulle till Pustervik efteråt så vi promenerade dit. Kön var dock alltför avskräckande så vi la ner och åkte hem. Dock hade jag självklart inte en susning om vart jag var. Så Anna var en ängel och följde mig till universitetet för därifrån hittar jag ju. Kom hem och tryckte i mig en macka. Då dimper halva korridoren in som varit på Liseberg på Nikus inbjudan. Hon bjöd allihop men jag fastnade på nollningen. Vi satt i alla fall i allrummet och pratade någon timme. Stackars Niku hade tappat sina nycklar under en bergochdal-bane-tur. Så hon bor numera i allrummet med Hermans filt och mina kuddar.

Har nog haft väldans tur. I klassen finns underbart roliga människor. Och i korridoren börjar det redan likna sammanhållning.
Bloggtoppen.se