torsdag, september 07, 2006

Fröken tankspridd och konspirationen

Vet inte vad det är med mig nu för tiden. Mer tankspridd än någonsin tror jag. Häromdagen var jag på akademibokhandeln för att köpa nytt anteckningsblock samt dagbok + en penna. Pratade med Sofie samtidigt i mobiltelefon och märkte inte att han missat att slå in pennan som jag satt fast i blocket. Den upptäcker han när han ska stoppa ner den i kassen och blänger irriterat på mig när han kommenterar att han visst missade den. Blev generad och mumlade fram något om min egen tankspriddhet. Iofs är det väl hans jobb att se till att han slår in allt som lagts fram på disken, men kändes ändå pinsamt, som om jag försökt gömma den för att få med den gratis.

Så har jag väl självklart lyckats med en dubbelbokning. Philip skulle ju komma hit nästa helg. Kanonkul! Så kom jag på att morfars födelsedagsfest/släktträff är den helgen. Så jag ska inte irra runt i Göteborg med Philip, jag ska träffa 50 vilt främmande människor ur min släkt intryckta i en liten festlokal någonstans i Oxelösund. Gissa vad jag hade föredragit...

Men för att väga upp det så håller här på att skapas konspirationer. Intressant.
Bloggtoppen.se