fredag, september 01, 2006

Folkpartiet

Promenerade hem från universitetet idag. Vilket jag i och för sig gör alla dagar. Men idag möttes jag av en udda syn, för mig i alla fall. Utanför Handelshögskolan stod folkpartiet och delade ut nudlar till förbipasserande. Jag blev smått road. Försöker de vinna de fattiga studenternas röster genom att dela ut nudlar? Det är förstås snällt av dem, men det såg ändå på något sätt fel ut. Jag tog inte emot nudelpaketet.

Här ovan kan man se utsikten från mitt fönster. Eller nästan i alla fall, det ligger precis till vänster om mitt fönster. Som kanske framgår på bilden så har de högvis med plakat. Dessa gjorde de under stora festligheter en kväll. Högtalare drogs ut och med Madonna i bakgrunden klistrade och spikade de ihop oräkneliga plakat under prat och glada tillrop. Inte visste jag att det kunde vara så roligt att vara politiskt aktiv :P

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

1. Vänj dig. Alla möjliga jävla företag och orginisationer brukar passa på att dela ut mat, dryck, prylar, tidningar mm utanför skolorna.

2. Folkpartiet är bra.

2/9/06 19:55  
Blogger Lilith said...

Hehe, gratis är gott så normalt sett skulle jag inte protesterat. Men politiska partier??

2/9/06 21:32  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se